1 Gwiazda2 Gwiazdy3 Gwiazdy4 Gwiazdy5 Gwiazd (3 głosów, średnia ocena: 5,00 na 5)
Loading...

Ćwiczenia na stepperze dla górskich piechurów

Górskie wędrówki wymagają doskonałej kondycji fizycznej. Istotna jest tu nie tylko wydolność organizmu, ale ogólna sprawność ruchowa – długie marsze i wspinaczka mocno obciążają stawy. Co zrobić, żeby nawet najtrudniejsza trasa była możliwa do wykonania w szybkim tempie oraz sprawiła mnóstwo przyjemności? Ćwiczenia na stepperze będą idealne. Poniżej dowiesz się, jak je wykonać.

Stepper – zasady prawidłowego treningu

Popularny stepper jest niewielkim urządzeniem przeznaczonym przede wszystkim do treningu nóg oraz pośladków. I właśnie dlatego sprawdzi się doskonale w przypadku miłośników gór. Regularne ćwiczenia na stepperze pozwolą też usprawnić metabolizm oraz wspomogą utratę nadprogramowych kilogramów. Co ważne, urządzenie to nie zajmuje też dużo miejsca oraz jest stosunkowo tanie. Oczywiście najlepiej kupić stepper w profesjonalnym sklepie sportowym, gdzie wszystkie sprzęty są wielokrotnie testowane oraz otrzymały odpowiednie certyfikaty. Steppery na Prosportowy posiadają też dodatkowe funkcje, jak np. symulator Nordic Walking, co będzie stanowiło jeszcze lepsze przygotowanie przed wyprawą w góry. Użytkowanie steppera może się wydawać dość proste, ważne jest jednak przestrzeganie poniższych zasad:

  • skup się na prawidłowej technice ćwiczeń;
  • przed przystąpieniem do treningu wykonaj kilkuminutową rozgrzewkę;
  • po zakończeniu ćwiczeń pamiętaj o stretchingu;
  • w trakcie ćwiczeń trzymaj wyprostowaną pozycję ciała, zepnij brzuch i pośladki.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie rąk i nóg

Podstawą sprawnego przemieszczenia się po leśnych ścieżkach są mocne nogi, które można usprawnić przy użyciu steppera. Osoby, które praktykują (lub zamierzają zacząć) także wspinaczkę górską, powinny również pomyśleć o wzmocnieniu barków, ramion i klatki piersiowej. O wszystkie wymienionej partie mięśni można zadbać, wykorzystując właśnie stepper. Ważne jest też dostosowanie treningu do stopnia zaawansowania. Propozycje treningów dla osób początkujących:

  • po rozgrzewce wykonaj spokojny marsz na stepperze przez 20 minut;
  • naprzemienne wolne i szybkie tempo marszu na stepperze (zmiana tempa co 5 minut);
  • marsz z unoszeniem ramion do góry (jeśli stepper posiada dołączone ramiona);
  • marsz ze zginaniem ramion w bicepsie;
  • marsz z odwodzeniem ramion na boki;
  • marsz z lekkim odchyleniem ciała do tyłu.

Co z osobami nieco bardziej zaawansowanymi? Steppery posiadają możliwość regulacji stepu, dzięki czemu można łatwo decydować o trudności ćwiczeń. Wystarczy więc zmienić ustawienia i wykonać jeden z powyższych treningów.

Efekty i zalety ćwiczeń na stepperze

Pierwsze efekty ćwiczeń na stepperze można zobaczyć zaledwie 2 tygodnie od rozpoczęcia treningów (pod warunkiem, że wykonuje się je 5 razy w tygodniu). Lepsza kondycja, poprawa wydolności płuc oraz zwiększona sprawność ruchowa to pierwsze zauważalne korzyści. Decydując się na używanie tego sprzętu, warto też wiedzieć, że najlepsze efekty przyniesie stałe modyfikowanie swoich treningów oraz ich stopniowe wydłużanie. Dzięki temu mięśnie będą stale pobudzane do intensywnej pracy. A dlaczego jeszcze warto sięgnąć po stepper?

  • prosta obsługa i niewielkie ryzyko kontuzji;
  • można na nim trenować w dowolnym momencie, nawet w trakcie oglądania telewizji;
  • pozwoli spalić kalorie oraz wzmocni całe ciało;
  • łatwy w przechowywaniu, zajmuje niewiele miejsca;
  • mogą na nim trenować osoby o różnym stopniu zaawansowania.

Wybierając stepper, warto zwrócić uwagę na takie dodatkowe funkcje jak np. licznik kalorii, który pozwala jeszcze lepiej kontrolować postępy. A wtedy żadna górska wyprawa nie będzie wyzwaniem.

TOP